Home » Γ’ – Δ’ Δημοτικού » Παραμύθι

Παραμύθι

Το γράψιμο του παραμυθιού θα γίνει σαν παιχνίδι. Η ομάδα σας θα γράψει εδώ ορισμένα στοιχεία τα οποία θα τα χρησιμοποιήσει μία άλλη ομάδα για να γράψει το παραμύθι. Εσείς με τη σειρά σας θα γράψετε ένα παραμύθι με τα στοιχεία που θα σας δώσει μία άλλη ομάδα. Ο δάσκαλός σας ή η δασκάλα σας θα σας πει σε ποια ομάδα θα δώσετε τα στοιχεία σας και από ποια ομάδα θα πάρετε στοιχεία.

 

ΠΡΟΣΟΧΗ: Δεν πρέπει να γράψετε εδώ όλη την ιστορία. Αυτή είναι δουλειά της άλλης ομάδας που θα πάρει τα στοιχεία σας.

 

1.Ποιος είναι ο κεντρικός ήρωας/ηρωίδα του παραμυθιού (αν είναι ζώο, γράψτε τι ζώο είναι, μπορείτε να δώσετε και όνομα αν θέλετε. Παράδειγμα: στο παραμύθι κοκκινοσκουφίτσα κεντρικός ήρωας είναι ένα μικρό κοριτσάκι που φόραγε κόκκινη μπέρτα)

........................................................................................................................................

2. Ποια είναι τα στοιχεία του χαρακτήρα του; (καλός, κακός, ευγενικός)

........................................................................................................................................

3. Έχει κάποια ιδιαίτερη ικανότητα; (π.χ. μπορεί να πετάει)

........................................................................................................................................

4. Ποια άλλα πρόσωπα –ήρωες εμπλέκονται στην ιστορία; (Παράδειγμα πάλι το παραμύθι με την κοκκινοσκουφίτσα. Άλλοι ήρωες είναι ο λύκος, η γιαγιά, ο κυνηγός)

.......................................................................................................................................

5. Πού και πότε διαδραματίζεται η ιστορία;

.......................................................................................................................................

6. Ποιο πρόβλημα αντιμετωπίζει ο ήρωας/η ηρωίδα του παραμυθιού;

.......................................................................................................................................

Επειδή μπορεί να δυσκολεύεστε να σκεφτείτε τι να γράψετε, μπορεί να σας φανεί χρήσιμο να ψάξετε κάποιες πληροφορίες στο διαδίκτυο: Κάνετε κλικ πάνω στην ακόλουθη ιστοσελίδα http://el.wikipedia.org/ .  Πηγαίνετε στο αριστερό μέρος της οθόνης στο πλαίσιο που βρίσκεται πάνω από τη λέξη αναζήτηση και γράψτε εκεί για παράδειγμα το όνομα της χώρας που διαδραματίζεται η ιστορία (π.χ. Νέα Ζηλανδία). Μπορείτε ακόμη να αναζητήσετε πληροφορίες για τον ήρωα αν είναι για παράδειγμα κάποιο ζώο ή ένας μάγος.

Γράψτε έως τρία βασικά σημεία που βρήκατε σε σχέση με το θέμα που ψάχνατε και σας φαίνονται ότι μπορείτε να τα αξιοποιήσετε στην ιστορία σας.

1...................................................................................................................................

2...................................................................................................................................

3....................................................................................................................................

Τώρα, με δικά σας λόγια ξαναγράψτε την ουσία από τα βασικά αυτά σημεία ώστε να ταιριάζει στην ιστορία σας.

ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑ

Βασικά σημεία από πληροφορίες για τη Νέα Ζηλανδία (οι πληροφορίες αυτές αναζητήθηκαν και βρέθηκαν στην ιστοσελίδα  http://el.wikipedia.org/)

α) Δεν υπήρχαν θηλαστικά εκτός από νυχτερίδες

β) Δεν υπάρχουν φίδια

γ) Υπήρχαν πολλά παράξενα πουλιά και μερικά από αυτά δεν μπορούσαν να πετάξουν

Βάζουμε τις πληροφορίες για τη Νέα Ζηλανδία στην ιστορία

 

Η καμήλα πετώντας βρέθηκε στη Νέα Ζηλανδία. Εκεί είδε κυρίως κάτι παράξενα πουλιά τα οποία με τη σειρά τους δεν είχαν δει ποτέ τους καμήλα και κάποια από αυτά δεν μπορούσαν να πετάξουν καθόλου! Μετά τις πρώτες λιποθυμίες άρχισαν να επεξεργάζονται ο ένας τον άλλο.

Ακούστε τις ιστορίες που παρουσιάζουν οι συμμαθητές σας και για κάθε ομάδα που παρουσιάζει συμπληρώστε το παρακάτω πινακάκι. Σκεφτείτε τα σημεία που σας φαίνονται ωραία στην ιστορία και ίσως να μπορείτε να τα χρησιμοποιήσετε αλλάζοντάς τα και στη δική σας ιστορία. Ακόμα, βοηθήστε και τις άλλες ομάδες να βελτιώσουν τις ιστορίες τους προτείνοντάς τους διορθώσεις.

Όνομα ομάδας που αξιολογεί:
Όνομα Ομάδας που παρουσιάζει:
Ποιος είναι ο τίτλος της ιστορίας;

 

Ποιοι είναι οι πρωταγωνιστές;

 

Πώς τελειώνει η ιστορία;

 

Ποια σημεία της ιστορίας βρίσκετε ενδιαφέροντα;

 

Τι νομίζετε ότι πρέπει να διορθώσει η ομάδα στην ιστορία της;