Home » B2 » 3 » ασφλαεια στο διαδκ

ασφλαεια στο διαδκ

Ασφάλεια στο Διαδίκτυο

Ασφάλεια στο Διαδίκτυο, με χρήση web2.0 εργαλείων και συνεργασία δυο σχολείων.

Παπαντωνίου Αλέξανδρος, Κουκούλης Γεώργιος

Περίληψη

Το σενάριο έχει ως σκοπό να προβληματίσει μαθητές δημοτικού σχετικά με τους κινδύνους που ελλοχεύουν όταν χρησιμοποιώντας υπηρεσίες του διαδικτύου επικοινωνούν με αγνώστους, και να τους οδηγήσει σε διαμόρφωση και υιοθέτηση κανόνων ασφαλούς πλοήγησης στο διαδίκτυο. Ακολουθεί τις αρχές του εποικοδομισμού με κοινωνικοπολιτισμικές προσεγγίσεις, αφού αρχικά γίνεται προσπάθεια να αποτυπωθεί τυχόν προϋπάρχουσα εμπειρία ηλεκτρονικού εκφοβισμού ή παρενόχλησης των μαθητών, στη συνέχεια οι μαθητές προβληματίζονται  σε θεωρητικό επίπεδο σχετικά με το θέμα μέσω παρακολούθησης video και σχετικής συζήτησης που ακολουθεί, και τέλος συμμετέχουν σε παιχνίδι ρόλων αξιοποιώντας συνεργατικό WEB 2.0 εργαλείο για να αλληλεπιδράσουν με μαθητές ενός άλλου, γεωγραφικά απομακρυσμένου δημοτικού σχολείου. Συγκεκριμένα, οι μαθητές του ενός σχολείο υποδύονται το ρόλο ανθρώπων που παρενοχλούν ηλεκτρονικά ανυποψίαστους χρήστες του διαδικτύου, ενώ οι μαθητές του άλλου σχολείου συμπεριφέρονται ως χρήστες που γνωρίζουν τους κινδύνους και προσπαθούν να προστατευτούν. Η διδασκαλία ολοκληρώνεται με συζήτηση και ομαδοσυνεργατική καταγραφή των συμπερασμάτων.

Λέξεις κλειδιά: ασφάλεια, διαδίκτυο, WEB2.0, στάσεις, συμπεριφορές, παιχνίδι ρόλων

Εισαγωγή

Το σενάριο εμπνεύστηκε από τα ανησυχητικά στατιστικά στοιχεία πρόσφατης πανευρωπαϊκής έρευνας σχετικά με τη χώρα μας, σύμφωνα με την οποία ένα  τρομακτικά υψηλό ποσοστό παιδιών, έχει συναντηθεί με τον «άγνωστο» που γνώρισε στο διαδίκτυο. (2013 στη σελίδα της newpost.gr). Ο «τρόμος» μπροστά στην οθόνη του υπολογιστή έχει συνέχεια. Βάσει της έρευνας, ένας στους πέντε μαθητές στην Ελλάδα πέφτει θύμα σεξουαλικής παρενόχλησης, με δράστη είτε πρόσωπο του οικείου περιβάλλοντος (συμμαθητή, φίλο, κλπ) είτε και άγνωστο.

http://newpost.gr/post/293713/mathhtes-dhmotikoy-ta-thymata-seksoyalikhs-parenoxlhshs-sto-diadiktyo#ixzz2r47DbM37

Οκτώ στους δέκα μαθητές της Ε ́ και ΣΤ ́ Δημοτικού χρησιμοποιούν ηλεκτρονικό υπολογιστή και περίπου το 65% έχει πρόσβαση στο Διαδίκτυο, στοιχείο που αποδεικνύει ότι η χρήση Η/Υ και η περιήγηση στο Διαδίκτυο έχουν μπει για τα καλά στη ζωή των ελληνόπουλων με όλες τις θετικές, αλλά και τις αρνητικές συνέπειες.

Τα παραπάνω στοιχεία καταδεικνύουν το γεγονός ότι υπάρχει άμεση ανάγκη να ενδυναμωθούν οι εκπαιδευτικοί, έτσι ώστε μέσα από μαθησιακές δραστηριότητες να συμβάλουν στην ανάπτυξη της κριτικής ικανότητας των μαθητών και στη σωστή συμπεριφορά στους εικονικούς κόσμους.

Πηγή: Δελτίο τύπου “Online 8 στα 10 ελληνόπουλα” της Μονάδας Εφηβικής Υγείας (Μ.Ε.Υ.) Β’ Παιδιατρικής Κλινικής Πανεπιστημίου Αθηνών.

Σύντομη περιγραφή του διδακτικού σεναρίου.

Η διδακτική παρέμβαση πραγματοποιήθηκε σε μαθητές της ΣΤ τάξης 2 διαφορετικών Δημοτικών Σχολείων (Πεδινής και Μετσόβου Ιωαννίνων), με τίτλο Ασφάλεια στο Διαδίκτυο, με χρήση web2.0 εργαλείων και συνεργασία δύο σχολείων. Στόχοι του σεναρίου ήταν να καταφέρουν οι μαθητές να διακρίνουν τη διαφορά των εννοιών ηλεκτρονικός εκφοβισμός και παρενόχληση, να χειρίζονται ένα εργαλείο συνεργατικής μάθησης Web2.0 καθώς και η στάση που πρέπει να έχουμε απέναντι στις υπηρεσίες του διαδικτύου.

  • Την πρώτη διδακτική ώρα έγινε μια συζήτηση με τους μαθητές για το αν χρησιμοποιούν το ίντερνετ, σε τι είδους σελίδες μπαίνουν και αν γνωρίζουν τους όρους ηλεκτρονικός εκφοβισμός και παρενόχληση.  Στη συνέχεια τους ζητήθηκε να απαντήσουν στις ερωτήσεις της πρώτης δραστηριότητας, χρησιμοποιώντας τη σελίδαwww.padlet.com και αφού είχε νωρίτερα εξηγηθεί πως χρησιμοποιείται η παραπάνω σελίδα.  Έπειτα γίνεται προβολή ενός βίντεο, το οποίο και παρακολούθησαν οι μαθητές.  Τέλος τους ζητήθηκε να απαντήσουν σε ερώτηση που έχει να κάνει με τους προβληματισμούς και τις σκέψεις που δημιουργήθηκαν παρακολουθώντας το παραπάνω βίντεο.
  • Τη δεύτερη διδακτική ώρα οι μαθητές επικοινώνησαν (χωρίς να γνωρίζουν με ποιους) με μαθητές άλλου σχολείου μέσω της σελίδαςwww.padlet.com και αντάλλαξαν μηνύματα παίζοντας διάφορους ρόλους (παιχνίδι ρόλων) που τους ανατέθηκαν.  Η μια τάξη ανέλαβε το ρόλο ενός παιδιού που έχει χάσει το σκυλί του και έχει δημοσιεύσει μια ηλεκτρονική αγγελία σε ένα φόρουμ. Η δεύτερη τάξη προσπάθησε να σκεφτεί τρόπους ηλεκτρονικού εκφοβισμού ή παρενόχλησης απαντώντας με ανάλογα μηνύματα στην πρώτη.  Στις τάξεις παράλληλα έγινε συζήτηση για τους τρόπους που επιτήδειοι προσπαθούν να πάρουν προσωπικά στοιχεία ή να εκφοβίσουν αλλά και για τους τρόπους που μπορούμε να προστατευτούμε Τέλος ακολούθησε αξιολόγηση σχετικά με τον τρόπο που χρησιμοποιούμε το internet.

Η παρέμβαση πραγματοποιήθηκε στο σχολικό εργαστήριο Πληροφορικής στο οποίο υπάρχει πρόσβαση στο Διαδίκτυο. Οι μαθητές εργάστηκαν σε ομάδες των δύο ατόμων για την υλοποίηση του 1ου φύλλου εργασίας και ατομικά απάντησαν στις ερωτήσεις του.

Για την υλοποίηση του 2ου φύλλου εργασίας η παρέμβαση πραγματοποιήθηκε με τη βοήθεια βιντεοπροβολέα, η τάξη λειτούργησε ως μονάδα, έτσι ώστε όλοι οι μαθητές να μπορέσουν να παρακολουθούν την εξέλιξη του διαλόγου και παράλληλα να συζητήσουν για τον τρόπο απόκρισης στα διάφορα μηνύματα. Χρησιμοποιήθηκε ένας φυλλομετρητής ιστού στον οποίο οι μαθητές κατέγραψαν τις απόψεις τους χρησιμοποιώντας τη σελίδα www.padlet.com.

Η παρέμβαση υλοποιήθηκε σε γενικές γραμμές σύμφωνα με το σχεδιασμό και τους στόχους.

Προκλήθηκε το ενδιαφέρον των μαθητών οι οποίοι συμμετείχαν ενεργά.  Ιδιαίτερη θετική στάση είχαν απέναντι στη χρησιμότητα της σελίδας www.padlet.com και της επικοινωνίας τους με κάποιους «άγνωστους» και μέχρι να αποκαλυφθεί η ταυτότητά τους.

Αν σχεδιαζόταν και πάλι η συγκεκριμένη παρέμβαση, θα γίνονταν προσπάθεια για καλύτερη διαχείριση του χρόνου.

Ο σχεδιασμός, η υλοποίηση και ο αναστοχασμός στο σενάριο βοήθησαν τον εκπαιδευτικό να διαχειριστεί καλύτερα τους μαθητές του καθώς και το χρόνο που απαιτείται για τη διδασκαλία της συγκεκριμένης ενότητας.

Συμπεράσματα

Ο ηλεκτρονικός εκφοβισμός και η ηλεκτρονική παρενόχληση είναι υπαρκτοί κίνδυνοι από τους οποίους απειλείται καθημερινά ένα ανησυχητικό ποσοστό παιδιών. Υπάρχει άμεση ανάγκη οι μαθητές να ενημερωθούν και να υιοθετήσουν σωστές συμπεριφορές στο διαδίκτυο ώστε να αποφευχθούν οι άσχημες επιπτώσεις των καταστάσεων αυτών. Ο ρόλος του σχολείου πρέπει να είναι καταλυτικός στη διαμόρφωση αυτών των στάσεων μέσα από βιωματικές δραστηριότητες που θα κάνουν τον μαθητή ενεργό αποδέκτη της γνώσης. Το σενάριο προσφέρει την πρακτική εκείνη γνώση, που απαιτείται για το χειρισμό μιας παρενόχλησης  ή ενός εκφοβισμού μέσω διαδικτύου, που καμία θεωρία δεν μπορεί να εξασφαλίσει. Ο μαθητής καθίσταται ικανός να αποκτήσει σωστή συμπεριφορά χωρίς τη διαδικασία δοκιμών και λαθών σε πραγματικές καταστάσεις αλλά μέσα από το ασφαλές περιβάλλον προσομοίωσης που δημιουργούν οι σε συνεργασία εκπαιδευτικοί των δύο σχολικών μονάδων.

Παράρτημα

Σενάριο:

Ασφάλεια στο Διαδίκτυο, με χρήση web2.0 εργαλείων και συνεργασία δυο σχολείων.

1. Τίτλος διδακτικού σεναρίου:

Ασφάλεια στο Διαδίκτυο, με χρήση web2.0 εργαλείων και συνεργασία δυο σχολείων.

           

2. Εκτιμώμενη διάρκεια διδακτικού σεναρίου

Το διδακτικό σενάριο προβλέπεται να διαρκέσει 2 διδακτικές ώρες.

3. Ένταξη του διδακτικού σεναρίου στο πρόγραμμα σπουδών/προαπαιτούμενες γνώσεις

Το διδακτικό σενάριο σχετίζεται άμεσα τόσο με το Διαθεματικό Ενιαίο Πλαίσιο Προγράμματος Σπουδών (Δ.Ε.Π.Π.Σ.) για τις ΤΠΕ στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση, όσο και με τη διδασκαλία − πρόγραμμα σπουδών των νέων διδακτικών αντικειμένων που έχουν εισαχθεί στα ολοήμερα Δημοτικά Σχολεία που λειτουργούν με Ενιαίο Αναμορφωμένο Εκπαιδευτικό Πρόγραμμα (ΕΑΕΠ)

Πιο συγκεκριμένα, το διδακτικό σενάριο εντάσσεται στο πρόγραμμα σπουδών των Ολοήμερων Δημοτικών Σχολείων του ΕΑΕΠ και στη θεματική ενότητα «Οι ΤΠΕ και οι επιπτώσεις τους στην κοινωνία» της ΣΤ’ Τάξης. Επίσης εντάσσεται στη θεματική ενότητα «Επικοινωνώ ηλεκτρονικά» στις τάξεις Γ’, Δ’, Ε’ και Στ’ με στόχο την προστασία των προσωπικών δεδομένων, την σωστή συμπεριφορά και την ασφάλειά τους στο διαδίκτυο.

4. Σκοποί και στόχοι του διδακτικού σεναρίου

Σκοπός:

Σκοπός του σεναρίου είναι οι μαθητές να γνωρίσουν τους κινδύνους του διαδικτύου και πώς να προστατεύονται.

Στόχοι:

  • H στάση που πρέπει να έχουμε απέναντι στις υπηρεσίες του διαδικτύου.
  • Οι μαθητές να διακρίνουν τη διαφορά των εννοιών ηλεκτρονικός εκφοβισμός και παρενόχληση.
  • Οι μαθητές να χειρίζονται ένα εργαλείο συνεργατικής μάθησης Web2.0.

5. Περιγραφή του διδακτικού σεναρίου

Την πρώτη διδακτική ώρα γίνεται μια συζήτηση με τους μαθητές για το αν χρησιμοποιούν το ίντερνετ, σε τι είδους σελίδες μπαίνουν και αν γνωρίζουν τους όρους ηλεκτρονικός εκφοβισμός και παρενόχληση.

Στη συνέχεια τους ζητείτε να απαντήσουν στις ερωτήσεις της πρώτης δραστηριότητας, χρησιμοποιώντας τη σελίδαwww.padlet.com και αφού έχει εξηγηθεί από τον καθηγητή πως χρησιμοποιείται η παραπάνω σελίδα.

Έπειτα γίνεται προβολή ενός βίντεο, το οποίο και παρακολουθούν οι μαθητές.

Τέλος τους ζητείτε να απαντήσουν σε ερώτηση που έχει να κάνει με τους προβληματισμούς και τις σκέψεις που δημιουργήθηκαν παρακολουθώντας το παραπάνω βίντεο.

Τη δεύτερη διδακτική ώρα οι μαθητές θα επικοινωνήσουν (χωρίς να γνωρίζουν με ποιους) με μαθητές άλλου σχολείου μέσω της σελίδαςwww.padlet.com και θα ανταλλάξουν μηνύματα παίζοντας διάφορους ρόλους (παιχνίδι ρόλων) που θα τους ανατεθούν.  Η μια τάξη αναλαμβάνει τον ρόλο ενός παιδιού που έχει χάσει το σκυλί του και έχει δημοσιεύσει μια ηλεκτρονική αγγελία σε ένα φόρουμ. Η δεύτερη τάξη προσπαθεί να σκεφτεί τρόπους ηλεκτρονικού εκφοβισμού ή παρενόχλησης απαντώντας με ανάλογα μηνύματα στην πρώτη.

Στις τάξεις παράλληλα γίνεται συζήτηση για τους τρόπους που επιτήδειοι προσπαθούν να πάρουν προσωπικά στοιχεία ή να εκφοβίσουν αλλά και για τους τρόπους που μπορούμε να προστατευτούμε. Τέλος ακολουθεί αξιολόγηση σχετικά με τον τρόπο που χρησιμοποιούμε το internet.

6. Επιστημολογική προσέγγιση και εννοιολογική ανάλυση – θέματα θεωρίας του διδακτικού σεναρίου

Στο σενάριο οι μαθητές υποδύονται ρόλους που συνδέονται με μια πραγματική κατάσταση, η οποία εξετάζεται στο πλαίσιο της διδακτικής ενότητας «επικοινωνώ με ασφάλεια στο διαδίκτυο», με στόχο, μέσα από βιωματικές καταστάσεις που προκύπτουν, να κατανοήσουν βαθύτερα τόσο την επικινδυνότητα της ίδιας της κατάστασης όσο και τις σωστές αντιδράσεις και στάσεις που πρέπει να κρατήσουν σε αυτή.

Το ιδιαίτερο κομμάτι της τεχνικής αυτής είναι όταν οι μαθητές σταματούν να καθοδηγούνται από τον εκπαιδευτικό και αρχίζουν να αυτοσχεδιάζουν και να δρουν βασιζόμενοι, όχι μόνο σε ότι έχουν ακούσει ή έχουν αποκτήσει από εμπειρίες, αλλά και στη λογική τους και την κριτική σκέψη.

Βασικό κομμάτι της ολοκλήρωση του σεναρίου είναι να δοθεί στους μαθητές η ευκαιρία να αναλύσουν μια κατάσταση και να τη συζητήσουν μεταξύ τους πριν ενεργήσουν αλλά και η μετέπειτα ανάλυση των ενεργειών τους. Αυτή η διαδικασία θα προσφέρει ουσιαστική γνώση και θα οδηγήσει στην ενίσχυση της αλλαγής των στάσεων και συμπεριφορών του μαθητή.

Οι μαθητές που υποδύονται τους επιτήδειους καλούνται να αντιληφθούν πως θα σκέπτονταν και πώς θα αντιδρούσαν αυτοί ώστε να πετύχουν τους στόχους τους.

Η συνεργασία μαθητών διαφορετικών σχολείων, χωρίς να γνωρίζουν με ποιον συνομιλούν, δημιουργεί στα παιδιά ένα ενδιαφέρων και μια πιο προσεκτική συμπεριφορά απέναντι στο άγνωστο, γεγονός που προσομοιώνει καλύτερα την πραγματικότητα.

Η διαδικασία αυτή προσφέρει την πρακτική εκείνη γνώση, που απαιτείται για το χειρισμό πραγματικών καταστάσεων, που καμία θεωρία δεν μπορεί να εξασφαλίσει.

7. Χρήση Η.Υ. και γενικά ψηφιακών μέσων για το διδακτικό σενάριο

Για τη διδασκαλία του σεναρίου θα απαιτηθεί ένα εργαστήριο πληροφορικής στο οποίο να υπάρχει πρόσβαση στο Διαδίκτυο. Επίσης απαραίτητη κρίνεται η ύπαρξη video projector για να μπορούν όλοι οι μαθητές να συμμετέχουν στην επικοινωνία με το δεύτερο σχολείο. Θα χρησιμοποιηθεί ένας φυλλομετρητής ιστού στον οποίο οι μαθητές θα καταγράψουν τις απόψεις τους χρησιμοποιώντας τη σελίδα www.padlet.com.

8. Αναπαραστάσεις των μαθητών/πρόβλεψη δυσκολιών στο διδακτικό σενάριο

Η χρήση της σελίδας www.padlet.com στις παραπάνω δραστηριότητες δεν αναμένεται να δημιουργήσει δυσκολίες.

9. Διδακτικό συμβόλαιο  – Διδακτικός θόρυβος

Κατά την εκτέλεση του σεναρίου εκτιμάται ότι δε θα υπάρξουν σημαντικά προβλήματα σε σχέση με την ταχύτητα λειτουργίας του Η/Υ και Λογισμικού , όπως και με τη σύνδεση στο Διαδίκτυο. Επίσης το διδακτικό συμβόλαιο δε θα ανατραπεί διότι τα φύλλα εργασίας είναι απλά, ρεαλιστικά και οδηγούν το μαθητή βήμα βήμα στην υλοποίηση τους.

Διδακτικός θόρυβος αναμένεται κατά την επικοινωνία των δυο σχολείων για την υλοποίηση της 2ης διδακτικής ώρας, διότι κατά τη διαρκεια υπάρχει περίπτωση να οδηγήσει μερικούς από αυτούς να προκαλέσουν θόρυβο στη τάξη και να την αποπροσανατολίσουν από την σοβαρότητα του θέματος.

10. Υποκείμενη θεωρία μάθησης

Η υποκείμενη θεωρία μάθησης είναι η κοινωνικογνωστική μάθηση. Οι μαθητές βασίζονται στις εμπειρίες τους πάνω στην ηλεκτρονική παρενόχληση και, αλληλεπιδρώντας με τους συμμαθητές τους, δημιουργούν τις προϋποθέσεις για αυτοέλεγχο της συμπεριφοράς τους. Μέσω της παρατήρησης ο μαθητής διευκολύνεται και προτρέπεται να επενδύσει σε μια συγκεκριμένη συμπεριφορά, εάν οι παρατηρούμενες συνέπειες είναι θετικές. Έτσι το άτομο καθίσταται ικανό να αποκτήσει σωστή συμπεριφορά χωρίς τη διαδικασία δοκιμών και λαθών, όπως συμβαίνει στην συμπεριφορισμό.

Είναι σαφές ότι οι κοινωνικοπολιτισμικές θεωρίες υποστηρίζουν τη συνεργατική μάθηση η οποία επιτυγχάνεται με τη βοήθεια συνεργατικών εργαλείων WEB2.0 όπως τοwww.padlet.com. Με αυτό το εργαλείο ενθαρρύνεται η συνεργασία των μαθητών και γενικότερα η κοινωνική αλληλεπίδραση μεταξύ τάξεων διαφορετικών σχολικών μονάδων και άρα διαφορετικών εμπειριών και αντιλήψεων.

11. Οργάνωση της τάξης – εφικτότητα σχεδίασης

Το μάθημα θα πραγματοποιηθεί στο σχολικό εργαστήριο Πληροφορικής. Οι μαθητές θα εργαστούν σε ομάδες των δύο ατόμων για την υλοποίηση του 1ου φύλλου εργασίας και ατομικά θα απαντήσουν στις ερωτήσεις του.

Για την υλοποίηση του 2ου φύλλου εργασίας το μάθημα θα γίνει με τη βοήθεια βιντεοπροβολέα, η τάξη λειτουργεί ως μονάδα, έτσι ώστε όλοι οι μαθητές να μπορούν να παρακολουθούν την εξέλιξη του διαλόγου και παράλληλα συζητούν για τον τρόπο απόκρισης στα διάφορα μηνύματα.

Το σενάριο θα πραγματοποιηθεί στον προβλεπόμενο χρόνο.

12. Αξιολόγηση

Για την αξιολόγηση των μαθητών ακολουθεί φύλλο εργασίας με δυο ερωτήματα προς απάντηση από τους μαθητές.

13. Προτάσεις για περαιτέρω δραστηριότητες – προτεινόμενες εργασίες 

Το συγκεκριμένο διδακτικό σενάριο θα μπορούσε να υλοποιηθεί και στην Ε’ τάξη Δημοτικού, αλλά και στη Β/θμια εκπαίδευση διότι η χρήση του διαδικτύου σε αυτές τις ηλικίες είναι μέρος της καθημερινότητας των μαθητών.

14. Χρήση εξωτερικών πηγών

  • Βίντεο από www.youtube.com:

http://www.youtube.com/watch?v=SOSkmaDKkl8#t=117

15. Φύλλα Εργασίας

ΦΥΛΛΟ ΕΡΓΑΣΊΑΣ 1

Σκοπός: Θα μάθετε για τους κινδύνους από τη χρήση του Διαδικτύου, καθώς και τους τρόπους με τους οποίους μπορούμε να προστατευτούμε από ανεπιθύμητες καταστάσεις.  Επίσης θα ασχοληθείτε με ένα εργαλείο του Διαδικτύου όπου θα μπορείτε ταυτόχρονα να γράφετε τις απόψεις σας και να συνομιλείτε με συμμαθητές σας.

Δραστηριότητα 1

Να απαντήσετε στα παρακάτω ερωτήματα:

Ερώτηση 1: Όταν χρησιμοποιείτε το ίντερνετ, έχετε νιώσει κάποια φορά άβολα από τη συμπεριφορά κάποιου;

Ερώτηση 2: Έχετε εμπλακεί σε ανταλλαγή άσχημων χαρακτηρισμών;

Ερώτηση 3: Σας ζητήθηκαν ποτέ προσωπικά στοιχεία(όνομα, τηλέφωνο, διεύθυνση κ.τ.λ.); Αν ναι, τα δώσατε και γιατί;

Γράψτε τις απαντήσεις σας στη διεύθυνσηwww.padlet.com που θα σας δοθεί από τον καθηγητή σας.

Δραστηριότητα 2

Αφού παρακολουθήσετε τo παρακάτω βίντεο, γράψτε πως αισθανθήκατε ή τι σκεφτήκατε βλέποντάς τo. http://www.youtube.com/watch?v=SOSkmaDKkl8#t=117

Απ:____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

ΦΥΛΛΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ 2

Σκοπός: Θα μάθετε για τους κινδύνους από τη χρήση του Διαδικτύου, καθώς και τους τρόπους με τους οποίους μπορούμε να προστατευτούμε από ανεπιθύμητες καταστάσεις.  Επίσης θα ασχοληθείτε με ένα εργαλείο του Διαδικτύου όπου θα μπορείτε ταυτόχρονα να γράφετε τις απόψεις σας και να συνομιλείτε με συμμαθητές σας.

 

Δραστηριότητα 1

Θα δημιουργήσουμε μια ομάδα με όλους τους μαθητές του τμήματος.

Η ομάδα μας θα αναλάβει κάποιους ρόλους που θα της ανατεθούν και θα επικοινωνήσει με μία άγνωστη προς εμάς ομάδα.

Οι ομάδες θα επικοινωνήσουν μέσωwww.padlet.com

Θα πρέπει να προσπαθήσετε να πείσετε την «αντίπαλη» ομάδα για τις προθέσεις σας, ανάλογα με το ρόλους που θα έχουμε κάθε φορά.

Υποθετικό σενάριο: Έχει χαθεί ένα σκυλάκι και βλέπουμε δημοσιευμένη μια αγγελία στο ίντερνετ για τον εντοπισμό του.

ΡΟΛΟΙ

1ος          Βλέπετε την αγγελία και απαντάτε, ζητώντας από αυτόν που έχασε το σκυλάκι να σας δώσει το κινητό του για να επικοινωνήσετε.

2ος          Βλέπετε την αγγελία και απαντάτε, ζητώντας από αυτόν που έχασε το σκυλάκι να σας δώσει χρήματα για να του το επιστρέψετε.

3ος          Βλέπετε την αγγελία και αρχίζετε να τον κοροϊδεύετε που ασχολείται με τα ζώα.

4ος          Βλέπετε την αγγελία και του ζητάτε να συναντηθείτε μόνοι κάπου για να του επιστρέψετε το σκυλάκι.

Δραστηριότητα 2

Ας απαντήσουμε τώρα στα παρακάτω ερωτήματα:

Τι μπορεί να σκαρφιστεί κάποιος για να πείσει για τις προθέσεις του;

Απ:____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

Τελικά ποιους εμπιστευόμαστε στο ίντερνετ;

Απ:_________________________________________________